2011-07-07

Larvigt

1/160 s,  f5,  ISO 200

Ikväll har vi varit ute en sväng och gått runt området. Anders hade med sig en frisbee och övade lite på att kasta. Jag tog med mig kameran och försökte fota allt i min väg. Höll på att fotografera blommorna som ni ser på bilden, men så plötsligt kröp denna larv fram.

Skitsvårt, rent ut sagt, att fota såhär små insekter. Denna var ungefär lika lång som en nagel. Så inte alls lätt att få någon form av fokus på den. Men jag tycker jag gjorde det ganska bra som fick med nästan hela i fokusområdet i alla fall!

Vad tycker ni?

2 kommentarer:

  1. Vad häftigt att du lyckades fånga den! En annan som är så rädd för småkryp hade väl skrikit och kastat kameran... haha!

    SvaraRadera
  2. Ja svinbra bild ju att du fick med larven just i det ögonblicket =)

    SvaraRadera