2011-05-31

Mycket att lära sig framöver!

1/200 s,  f4,5,  ISO 2000

Jag har införskaffat ett macroobjektiv nu. Ett Sigma 70 mm f2,8 EX DG Macro. Första intrycket är att det känns väldigt välbyggt. Motljusskyddet är t.ex inte i plast utan metall. Jag har dock en hel del övning framför mig för att få till de där knivskarpa närbilderna som jag själv älskar att titta på.

Som på bilden här ovan, hur lyckades jag t.ex få till ISO till hela 2000? Inte undra på att jag tyckte det såg lite väl oskarpt ut för att vara tagit med fjärrutlösare och stativ dessutom! Nåja. Ibland är man lite ouppmärksam, hehe!

Jag hoppas jag får chansen att använda macrot till att fotografera porträtt också. Jag tror det kan bli superbra bilder faktiskt!

Hur som helst tror jag inte att jag kommer ångra mitt köp. Skall ta massor med bilder till helgen som kommer så förbered er på bildkavalkad då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar